سید محمد سپهرسید محمد سپهر، تا این لحظه: 15 سال و 11 ماه و 28 روز سن داره
سپیده زهرا السادات سپیده زهرا السادات ، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

تاج سر مامان

محمد سپهر و بن تن

1391/3/7 11:10
2,886 بازدید
اشتراک گذاری

سلام  نفسم،  وجودم همه بود و نبودم.

سلام گلم من  در  تك تك اين واژه ها حس خودرا جاري و ساري مي كنم .عزيزم روز به روز فكر و انديشه تو متحول مي شود و خيلي  از كودكي من جلوتر و پيشرفته تر هستي.اگر من در كودكي به داستان دختر گل فروش و بينوايان فكر مي كردم ، تو به فكر ميمون هاي فضايي و شرك و رابين هود هستي.

گلي دنياي كودكي تو خيلي متفاوت از دنياي نسل 57 است.باور كن نسل ما نسلي سوخته ست .نه كودكي كرديم نه نوجواني و نه جواني.

نسل انقلاب دلخوش به تغييرات سياسي فضاي جامعه اش بود اما من دوست دارم تا جايي كه مي خواهي كودكي كني و من پابه پايت مي دوم ، بازي مي كنم و از ته دل شادي.

چون از روزگار آموخته ام كه به شادي ها ناخنك بزنم و غم را صندوق خانه جا  بگذارم.

عزيز با هم رفته بوديم امامزاده پنج تن براي زيارت ، بر گشتني  همين طوري كه مغازه ها را تما شا مي كرديم ، با يه آشناي قديمي كه خود فروشنده البسه بود،  مشغول احوالپرسي شدم . كه با بازويت به من اشاره كردي: مامان برام  تي شرت بن تن را مي خري.عجب تبيه تب شخصيت هاي كارتون هاي غربي.يه روز  مرد عنكبوتي و امروز بن تن.گفتم : برات مي خرم.و واقعا براش خريدم.اما توي ذهنم اين سوال نقش بست پس  مسئولان فرهنگي ما چه مي كنند؟باور كنيم كه شخصيت هاي كارتوني انديشه و فكر كودكانمان را فرا گرفته ؟ چرا ما الگو سازي نداريم ؟ چرا ما پهلوانانمان را مثل رستم و زال و سهراب بزرگ نمي كنيم؟شايد بگوييد نقش خانواده كجاست؟

محمد سپهر مامان  من صبر مي كنم كه فقط يه كم قد بكشي(منظورم اينكه بزرگ بشي) بعد برايت از پهلوان هاي مملكتمان صحبت مي كنم .البته دستت را باز مي گذارم كه خودت تصميم بگيري و انتخاب كني .

البته من معتقدم  آدم بايد هر كتابي را بخونه هر فيلمي را ببينه هر لباسي را امتحان كنه اما نوع تفكر مهمه كه چطور سالم بمونه سالم فكر كنه و سالم زندگي كنه.

عزيز مامان مي دونم اذيت شدي اما مي خواستم بگم من تورا مختار و مستقل بار مي يارم تا خودت تجزيه و تحليل كني.

محمد سپهر و لباس بن تن:

بن تن

ما بقي عكس ها را در ادامه مطلب ببينيد:

 

چه حالي مي كنه گل مامان با اسكوتر:

اسكوتر

البته همه اينا به خاطر لباس جديدشه :

اسكوتر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان احسان
7 خرداد 91 11:41
عزیزم چقدر هم رنگ قرمز بهتون میاد

ولي باباش عاشق رنگ سبزه.
مامان علی خوشتیپ
7 خرداد 91 11:46
آفریییییییین.دقیقا دقیقا دقیقا حرف دلمو زدی هم برای محمد سپهر .هم مسئولان هم...
پس تقریبا همسنیم فقط من تقریبا یه سال و نیم کوچیکترم
کاش روی مسائل فرهنگی بیشتر سرمایه گذاری میکردن...
لذت بردم از این پستت

ممنون عزيزم....
مامان پریسا
7 خرداد 91 12:17
سلام زهره جون. لباس جدید محمد جان مبارک باشه.
تبریک میگم برای طرز فکرت. اگر همه ی مادر های مهربون مثل شما فکر میکردن چقدر خوب میشد . من هم با شما هم عقیدم


ممنون بايد خودمان به فكر اصلاح طرز تفكر باشيم
مامان پریسا
7 خرداد 91 12:19
خوب بچه کیف میکنه دیگه

راستی هنوز تا رفتنمون چند ماه دیگه وقت هست


من هم هوس مكه كردم....
زهرا از نی نی وبلاگ213
7 خرداد 91 13:21
خیلی قشنگ از نسل سوخته مون نوشته بودی .... واقعا کودکی ما با بچه هامون متفاوته....گاهی دلم برای روزهای کودکی ام تنگ میشه...روزهایی که به بازیهای ساده و کودکانه میگذشت به دور از هیاهوی کامپیوترها و رباتها و ایکس باکس و پلی استیشن و...!
چه ساده خوشحال وشاد بودیم. با یه عروسک تا اوج میرفتیم وبهش وفادار بودیم تا سالهای بزرگ شدنمون حتی.... عمو زنجیر باف-گرگم به هوا- بدو بدو ....مامان بازی!و.... من الان با محمد حسین از این جور بازیها میکنم و کارتونهای زمان خودمو بیشتر براش تهیه میکنم چون میدونم لا اقل وقتش تلف نمیشه و پیامهای خوبی برداشت میکنه.خیلی دقت میکنم چه کتابی بخونه یا چی نگاه کنه. خودشم زیاد به کارتونهای امروزی علاقه نشون نمیده چون که معلوم نیس سرو ته این همه تخیل و خشونت آخرکار چی میخواد به بچه یاد بده.

ممنون از اينكه وقت گذاشتي و نظرت را گفتي.....
مریم مامان نخودچی
7 خرداد 91 13:48
مامان محمد صادق
7 خرداد 91 14:37
سلام

مرسی که اومدی پیشم!

منم موافق این هستم که مسوولا هم مسوولن!!!
ولی می گم ما خونواده هام خخخخییییلی خیلی نقش داریم!

چون اجتماع اول بچه ها خونشونه!!!!

اگه ما دلمون واسه پاره های تنمون نسوزه.... مسوولا که....
*****************************

محمد سپهر ناز و برام ببوسش!

كاملا با نظرتون موافقم
فریبا
7 خرداد 91 15:30
عزیزم؛ هر دوره ای یه چیزی باب میشه و متاسفانه خیلی نمی شه بچه ها رو از فضای حاکم دور نگه داشت... بخوای نخوای از دوستان و اطرافیان تاثیراتی می گیرن، اما چیزی که مهمه اینه که خیلی تو نقش این موجودات نرن و در کنار اینا خود ما مسئولیم که اسطوره ها و قهرمان های خودمون رو برای بچه ها زنده نگه داریم...
و من مطمئنم مامان لایقی مثل تو از پس این مسائل به خوبی بر میاد...
گل پسر رو ببوس....

مسلما همين طوري هست كه گفتي
مامان بیتا
7 خرداد 91 15:52
مباااااااااااااااارکه گل پسر

ممنون عزيزم
مامان آرینا موفرفری
7 خرداد 91 16:06
عزیزم این پست شما خیلی برام جالب بود منم با شما موافقم .دوران کودکی ما کجا و دنیای امروز کجا .خوب فعلا دوره زمونه اینطوری شده .
لباس بن تن مبارک.

زندگي دوره هاي مختلفي داره ... مهم خوب زندگي كردنه...
نایسل
7 خرداد 91 18:09
سلام عزیزز دلم ماشالا چه پپپسرییییی داری چقدر نازه
وای لباسشووو
عزیززز دلم
مرسی بهم سر زدی بوسس

ممنون عزيزم
نایسل
7 خرداد 91 18:14
خوشگلم من نی نی ندارم سقط شد

آخيش! انشاء الله بعدي

مامان ممد
8 خرداد 91 9:29
سلام عزیز خاله
سلام مامان محمد سپهر،واقعا درست میگید در وهله اول خونواده و بعد اجتماع و مسئولان،مسئول این قضیه هستن،من خیلی از متنتون خوشم اومده در ضمن محمد سپهر توی عکسا و با این لباس قرمز خییییلی ناز شده،می بوسمتون.

ممنون عزيز دلم
مامان آرمان
8 خرداد 91 15:01
سلام
لباس جدید و زیبات مبارکت باشه...
من هم با نظزیه شما موافقم ولی یادمون باشه هرچی بخواهیم برای بچه ها از فرهنگ و قهرمانانمون بگیم اگر اون را در جامعه و محیط نبینند فقط به شکل داستان برشون در میاد و اثری نداره باید حتما جا بیافته ولی اون هم حالا حالا جزئ محالاته....یک نمونش عروسکهای دارا و سارا است ....چقدر بچه ها باهاش بازی میکنن و چقدر از محصولات مختلفش فروش میره ولی حالا تصاویر باربی روی تمام محصولات برای دخترها و تصاویر بن تن و بقیه شخصیتها برای پسرها همه جا را برداشته.....
ای کاش میشد ولی حیف
کاش بچه ها این را بفهمند ولی حالا خیلی کوچیکند
پسر گلی را ببوس

ممنون عزيزم.واقعا نمي شه با عروسك دارا و سارا بازي كرد



هانیه
13 خرداد 91 11:48
سلام
وب خیلی قشنگی دارین
ممنون که به وب بابای آسمونیم سر زدید
بله با اجازتون بابام آسمونی هستش
بازم به ما سر بزنید
راستی به مناسبت روز پدر به روزم
یا زهرای مرضیه

حتما مي يام پيشت