سید محمد سپهرسید محمد سپهر، تا این لحظه: 16 سال و 24 روز سن داره
سپیده زهرا السادات سپیده زهرا السادات ، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

تاج سر مامان

اين شبها گلسرخي:

1391/5/15 11:37
734 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزيز دل مامان .اين شبها موقع افطار بعد از اينكه يه لقمه نون و پنير و سبزي با مامان و بابا مي خوري  ، شش دانگ حواست مي ره به تماشاي سريال "خداحافظ بچه" هنوز بابا اخبار 20:30 را ديده نديده كنترل را دستت مي گيري تا كسي اونو روي كانال 3 تنظيم كنه.تقريبا شعر تيتراژش را حفظي .

 بعد با دقتي خاصي اونو نگاه مي كني.بماند كه همون  شبهاي اول زود اسم بازيگر اول زنش را ياد گرفتي و با غرور خاصي گفتي:" ليلا گلسرخي".يه شب كه محو تماشاي سريال بودي با خنده خودتو توي بغلم انداختي( البته من هنوز مشغول خوردن افطار بودم)  كه :  اي كاش گلسرخي مامان من بود.نزديك بود لقمه توي گلوم بپره كه با خنده ادامه دادي: يعني تو به جاي گلسرخي بودي؟من كه از تعجب نزديك بود شاخ هام در بياد پرسيدم چرا ؟گفتي: آخه ببين چقدر ني ني دوست داره.اما تو برام ني ني نمي ياري.

شب بعد گفتي: مامان چرا اينها بچه دار نمي شن و من برات توضيح دادم كه خب شايد اونا يه مشكلي، بيماري اي  دارن كه خدا  به اونها بچه نمي ده.در جوابم گفتي: يعني بچه دار نمي شن اما گلسرخي بچه مي خواد؟

شب بعد با تعجب گفتي: مامان چرا گلسرخي بچه اون خانوم و آقارا يواشكي بر مي داره؟ نمي گه ني ني دلش مامان خودش را مي خواد؟ مونده بودم كه چي بگم ؟بعد با لبخند ادامه دادي: گلسرخي بچه دوست داره.اما مامان ني ني نمي دونه كه گلسرخي مامانش نيست؟

يه لحظه به خودم اومدم.  محمد سپهر خيلي از آموزه ها را از تماشاي اين سريال ياد مي گيره و توي ذهنش ضبط و ثبت مي كنه و شايد بارها مرور!

 شايد اگه ليلاي قصه ما مي دونست كه بچه هاي معصوم 3،  4 ساله هم بازي اونو همراه با بزرگتراشون سر سفره افطار مي بينن شايد به فكر يواشكي برداشتن بچه نمي شد. ليلاي قصه ما عاشق بچه هاست اما مي دونه چه چيزهايي را به همين بچه ها ياد مي ده ؟ مي دونه كه بچه ها همه چيز را متوجه مي شن و به همين راحتي نمي شه سر اونو را كلاه گذاشت؟كاش گلسرخي قصه ما سعي مي كرد يه مامان واقعي باشه و به جاي سماجت كردن توي برداشتن يواشكي بچه بيشتر اصرار مي كرد تا مسئولين نگهداري بچه بعضي از قوانين را عوض كنند.امثال ليلاي ما زيادند اما بايد همشون  اين طوري باشن؟

ببين با چه دقتي سريال را تماشا مي كني:

محمو تماشا

بعدا نوشت:

عزيز دلم  اين مطلب نيز در پايگاه خبري رسانه كودك درج شد كه لينكش را برات مي ذارم.

وبلاگ تاج سر مامان:

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (37)

مامان پریسا
15 مرداد 91 12:27
ای کاش بزرگتر ها یاد بگیرن که بچه ها مثل یه لوح سفید هستن که همه چیز رو ضبط میکنن.
ایشالله همهی لیلاها حاجت روا بشن

انشاء الللللللللللللللللللللللللللللللله
زهره مامان نیایش
15 مرداد 91 12:43
سلام عزیزم نماز روزه هاتون قبول ممنون پیش ما اومدی
........
آره مامانی متاسفانه یا خوشبختانه بچه ها خیلی از آموزه ها رو از تلویزیون برمیدارن و خیلی هم باهوشن بچه های این دوره و زمونه اگه ما مامان باباها بخواییم به فکربچه هامون باشیم یا باید خودمون رو از دیدن این برنامه های تلویزیون محروم کنیم یا اون کسایی که دست اند کارن بیشتر به فکر بچه ها باشن بچه ها همه چی میفهمن به همین خاطر قسمت دیشبش رو ندیدم و با نیایش رفتم تو حیاط که روحیه بچه خراب نشه و سوال پیچم نکنه

من از سوال پيچ كردن هراسي ندارم .تازه بدم هم نمي ياد سريال را تا آخر ببينه چون بعدش مفصل براش توضيح مي دم اما اي كاش آخر سريال به خوبي تموم بشه
مریم مامان نخودچی
15 مرداد 91 12:46
علیک سلام...
ببخشید فکر کنم فامیلی لیلا سرخ دره....
نه گلسرخی...
سرخ دره اسم شهرستانشون....
راستی چه خبر از کار ما؟؟؟
یعنی چیکار میکنید با زحمت های من...


ليلا گلسرخي را محمد سپهر به زبون اورد براي همين به همين اسم گذاشتم.نه بابا چه زحمتي.مي يام پيشت
مامان شايان
15 مرداد 91 13:08
اي جونممممم
خب يه ني ني براي سپهر بيارين ديگه


بابا تسليم هرچي محمد سپهر بگه
ستاره زندگی
15 مرداد 91 13:18
سلام مامانی
وای چند روزی که من مریض بودم چفدر مطلب گذاشتید

خداراشكر كه خوب شدين و كسالت برطرف شده
ستاره زندگی
15 مرداد 91 13:26
آفرین به این دقت
ستاره هم زیاد سوال میکنه..مثلا :
خدا میگه دزدی کار خوبی نیست پس جرا...
هربچه ای باید پیش مادر خودش باشه پس چرا....و..........
چی بگم ؟؟خودم هم موندم

سعي مي كنم به همه سوالات گل پسري جواب بدم
زهرا از نی نی وبلاگ213
15 مرداد 91 13:32
خیلی جالب بود


قابل نداشت
زهرا از نی نی وبلاگ213
15 مرداد 91 13:33
باهات موافقم ما هم بعد از تماشای هر قسمت جلسه نقدوبررسی داریم !

پس شما هم مثل ما هستين
زهرا از نی نی وبلاگ213
15 مرداد 91 13:34
ماشالا چه پسر باهوش و شیرین زبونی داری
خدا حفظش کنه


ممنون عزيز دلم خدا گل پسرات را برات نگه داره
زهرا از نی نی وبلاگ213
15 مرداد 91 13:34
خب راست میگه چرا براش نی نی جدید نمیاری؟!


توي فكرشم
fahime
15 مرداد 91 13:48
محمد سپهر جون قربونت برم با این عکس های خوشگلت ...مامان زهره جون اون پست ثابتمه محمد صدرا الان 2سال و نیمه است...


الهي من نمي دونستم
fahime
15 مرداد 91 13:50
به نظرت سریال خوبیه؟من خوشم نیومده...راستی کارمندید؟منم دبیرم (مشهد)


سريال بدي نيست جذابه و بازيگرانش خوب بازي مي كنن. بعلههههههههههههه منم كارمندم.اگه اومدم مشهد حتما خبرت مي كنم
fahime
15 مرداد 91 13:51
خاله جون اومدی؟؟؟؟؟


آره عزيزم رفته بودم نماز
مادر کوثر
15 مرداد 91 14:35
عجـــــــــــــــــب! چه متفکرانه هم داره میبینه
باور کن بارها توی ذهنش مرور میکنه

هم خوبه و هم بد

ما که این سریال رو نمیبینیم
خوشمون نمیاد

ولی شنیدیم که خیلیا میبینن. اکثریت هم میگن سریال خوبی نیس برای رفع بیکاری میبیننش

نه سريال بدي هم نيست اما بهتر بود به زواياي ديگه اي پرداخته مي شد .آخه همه جوري يواشكي برداشتن را ديده بوديم الا اين مورد را .من مابقي سريال ها را نمي بينم
مامان بیتا
15 مرداد 91 16:54
سلام
ممنون از پیام تبریک تون
برای تولد بیتا جمعه شب افطاری دادم خیلی خسته شدم فرصت کنم عکس هاشو میزارم .
بیتا هم مثل محمدسپهر محو تماشای این فیلم میشه و بعد هم خودشو لوس میکنه و میاد بغلم میگه من شیر میخوام نی نی شدم آخه!!!!!!!!


سلام عزيز دلم خوبي.بازم تولد بيتاي عزيز مبارك.خسته هم نباشين. بي صبرانه منتظر ديدن عكس ها هستم.محمد سپهر هم هر از چند گاهي مي گه مامان من شير مي خوام.من هم وعده دادم اگه بچه دوم به دنيا بيايد تو هم سهيم مي شي .
مهسا
15 مرداد 91 20:35
سلام
قربون محمد سپهر باهوش برم من بوسسسسسسسسس


ممنون مهساي عزيز
عمو روحانی
15 مرداد 91 23:47
سلام. طاعات شما مورد قبول حق. وتشکر از اینکه نسبت به تربیت دینی فرزندتون حساس هستید واهمیت میدید . از لطف شما سپاسگزارم. شبهای قدر از دعا برای ما نیز فرامو ش نشه . به همسر محترم سلام برسونید .محمد سپر جان رو هم ببوسید .شب خوش

سلام عمو نماز و روزه هاي شما هم مورد قبول حق باشه.حق يارتون باشه
بابای سید محمد
16 مرداد 91 13:32
سلام
خیلی جالب و قابل استفاده بود

ماشالله به پسر گلتون


ممنون ماشاء الله به سيد محمد
مامان احسان
16 مرداد 91 14:21
سلام گل پسر امیدوارم مامانی بزودی از تنهایی درت بیاره


اي واي حتما
نایسل جون
16 مرداد 91 14:50
وای خدا چههه سواللایی سرم سوت کشیددددد
مجبوری بزاری شی پای سریال اینقدرم غرق بشه


خودش دوست داره ببينه به خاطر ني ني
نایسل جون
16 مرداد 91 14:51
مرسی عزیززز دلم خیلی بهترممم واسه ایننن جوجوههههه باهوش اسفندم دود کن


ممنون عزيزم مراقب خودتون باشين
مامان عسل
16 مرداد 91 17:18
سلام. نماز و روزه هاتون قبول و همين طور روزه هاي کله گنجشکي محمد سپهر خان



ممنون ماماني مهربون براي شما هم قبول باشه
مامان محمد
17 مرداد 91 10:44
زهره جون سلام،ببخشید که نتونستم بیام و بهتون سر بزنم،چون مودممون خراب بود و تازه درست شده اونم نصفه نیمه.
الهی فدای پسر باهوشمون بشم من،بچه های این دوره و زمونه خیلی زرنگن،امیدوارم که بتونه از این سریال چیزای مثبتشو یاد بگیره،تو شبهای قدر ما رو فراموش نکنین.
دوستتون دارم خیلی زیاد.


سلام عزيز دلم من هم شما را دوست دارم .چشم ما هم محتاجيم به دعا
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
17 مرداد 91 10:57
منم با شما موافقم
بچه ها خیلی با جزئیات به همه چیز نگاه می کنند و اونهم نگاهی متفاوت

برای همین باید مواظب نوع برنامه و فیلم های بود که اونها دوست دارند ببینند[hr
كاملا موافقم
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
17 مرداد 91 14:34
سلام خواهر جون.رمنده که اینقدر دیر کامنت میذارم.من همه پستهاتون رو میخوندم.اما هربار به دلایلی فرصت نمیشد کامنت بذارم.باور کن برای همین پست هم دیروز یه عالمه نوشتم اما فرصت ارسال نشد.شما به بزرگواری خودتون ببخشید.
.
.
.
اما در مورد این سریال :فکر میکنم بهتره دیگه نبینه.آخه مناسب سنش نیست.میتونی با یه قصه آخرش رو مناسب تموم کنید و دیگه زمان پخش این سریال به کار یا برنامه دیگه ای مشغولش کنین.
.
.
.
در ضمن میگن حرف راست رو از بچه بشنو:خوب کو نی نی شما؟ببینید بچه به خاطر نی نی مجبوره این سریال رو تحمل کنه.همش به عشق اون صحنه ای که نی نی نشون داده میشه.
راستی قبلا عکسی زده بودین با توضیح"محمد سپهر و داداشی".حالا ما نفهمیدیم داداشی داره یا نه؟اگه آره که فبها.اگه نه که بچه داره سفارش میده بهتون دیگه.
محمد سپهر گل نگران نباش ماهانی هم شدیدا سفارش داداشی میده.اصلا همین حالا داشت به مامان بزرگش میگفت تقصیر خدا هست که نی نی کوچولوی ما نمیاد.!!!عجب دنیایی دارین شما بچه ها.
.
.
.
به اندازه یک پست برات نظر گذاشتم زهره جون.تلافی نظرات ننوشته در اومد.تازه کیبوردمون هم مشکل داره و بعضی از حروف رو به سختی میزنه و گرنه شاهنامه مینوشتم.

سلام خانومي طاعاتتون قبول باشه فقط مي تونم بگم فداي اون همه مهربونيت

مامان نازنین زهرا
18 مرداد 91 0:55
سلام.ممنون که به وبلاگ نازنین زهرا سر زدید.واقعا بچه های این دوره از همون سن کم همه چیزو زود درک میکنن و زود ضبط میکنن .


عصر آقا امام زمانه ديگه
بابای دوقلوها
18 مرداد 91 8:45
محمد دوست دارم امشب فیلم رو با هم ببینیم، پایه ای مردددد؟؟؟؟؟؟

خو مامانی محمد راس میگه دیگه، تنهاست و یه همبازی میخواد

آفرین به هووشت شاه پسری


من كه گفتم تسليم!

مامان نيما
18 مرداد 91 9:57
عزيزم بذار شبكه پرشن تون ببينه بچه ها خيلي باهوشن نيما كه اصلا به سريال علاقه نداره فقط كارتون . يه تلويزيون فقط مخصوص پسرم تو اتاقش گذاشتم كه با ما كاري نداشته باشه .


ما اين شبكه را نداريم كدام شبكه ست؟ بعد اصلا دوست ندارم تنهايي محمد سپهر چيزي را ببينه حتما خودم همراهيش مي كنم مگر اينكه مطمئن باشم چي مي بينه
یاس
19 مرداد 91 3:14
عزیز دلم.چی میگذره تویه فکر این کوچولوهایه پاک.ببوسش مامانی


ممنون خانومي
سپیده
19 مرداد 91 18:20
سلام. مسابقه شماره 2 را برگزار کردیم. در صورت تمایل شرکت کنید. با تشکر.


چشما حتما سر مي زنم
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
19 مرداد 91 19:09
سلام گلم واقعا راست میگی محمد رضا هم میگه مابریم سه تا دختر بدزدیم به نظر من هم درست ساخته نشده راستی التماس دعا زید از شما گلممممممممممممممممم


نه محمد سپهر مي گه خودت برام ني ني بيار اسماشو هم انتخاب كرده اسم سه نفر را نام مي بره دوتا پسر يه دختر
مامان آرمان
20 مرداد 91 19:34
سلام مجدد.
این فیلم از طرفی خوبه و از طرفی بدآموزی برای بزرگ و کوچیک داره.کار غلط را میدونه غلطه ولی انجام میده و حتی دزدی...ما هم سر این فیلم مسئله داریم آرمان تیتراژ را دوست داره ولی از صحنه های دزدی هراس داره.....

خدا به تمام زوجهای عاشق بچه به حق این شبها قدر فرزند صالح عطا کنه البته اگر صلاحشون در اون باشه


كاملا با حرفت موافقم و براي همه اين دعا را دارم كه آنچه قسمت هست عطا كنه
سپیده
21 مرداد 91 16:15
سلام. خواب کودک یه چیزی هست که اکثرا ازش عکس دارن ولی موضوع مورد نظر ناره.


كاملا حرفتو قبول دارم ما به خاطر راحتي خودمون گفتيم ديگه
الهه مامان روشا جون
22 مرداد 91 23:13
وای چه قضیه فیثاغورثی داشتید شما پس
عزیزمی من همیشه با خوندن حرفات کلی میخندم.از خدا میخوام همونطور که شما آقا کوچولو لب منو خندون میکنی تو همه ی لحظه های زندگیت لبت خندون و دلت شاد باشه .


اي واي !
خوشحالم كه شاد مي بينمت
سپیده
23 مرداد 91 11:19
رای گیری روز شنبه شروع می شه.


ممنون از ياد آوري
شیدا مامان پانی
24 مرداد 91 9:38
سلام دوست جون نماز و روزه ات قبول عشق خاله چقدر روز به روز بزرگ تر میشه قربونش برم با اون شیرین زبونیهاش یه عالمه از طرف خاله شیدا وپانی ماچش کنننننننننننننننننننننننننن


عبادات شما هم قبول باشه ممنون از لطفتون
مامان علی خوشتیپ
24 مرداد 91 11:13
وای علی منم عاشق این فیلمه.همش میگه بریم از پرورشگاه بچه بیارمباهات موافقم بدآموزیی تو فیلما زیاده.ساعتشم جوریه که نمیشه جلوی دیدن بچه ها رو گرفت.پس شما هم مثل ما تو فکر بعدی هستین
راستی فیلم جدید کلاه قرمزیو دیدی؟


نه ولي وقتي باباي محمد سپهر از ماموريت بياد حتما مي ريم مي بينيم