سید محمد سپهرسید محمد سپهر، تا این لحظه: 15 سال و 11 ماه و 29 روز سن داره
سپیده زهرا السادات سپیده زهرا السادات ، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

تاج سر مامان

دلم غذاي حضرتي مي خواست !

1392/2/7 13:20
2,133 بازدید
اشتراک گذاری

مي خواستم قسمت دوم سفرنامه كربلا را بذارم كه پيغامي  از عموروحاني به وبم رسيد بدين منظور: "سلام. الان کربلا هستم و دعا گوی شما که دارم نظر میگذارم براتون . موفق باشید"

دلم هري ريخت ...خدايا دلم هنوز بين الحرمين مونده...ومن چقدر محتاج به دعايم.....

واما ادامه ماجرا:

متوجه شدم كه در حرم حضرت ابوالفضل (ع) غذاي حضرتي مي دن....تصميم گرفتيم كه براي آخرين روز حتما اين غذارا تهيه كنيم .

بعد از نماز صبح ،  به گوشه سمت راست صحن رفتيم و ما هم در نوبت ايستاديم ..اما خادمي ، كسي نيومد كه اعلام كنه چه ساعتي پاسپوت ها را مي بينين...بعد از يك ساعت گفتم نكنه خبري از غذا نباشه ....بهتره از كسي بپرسيم ..اما كسي جواب نمي داد حتي خادم هاي  حرم..... تا اينكه دست و پا شكسته  منظورمان را رسونديم و متوجه شديم دوشنبه ها حرم امام حسين غذا توزيع مي شود.با عجله به سمت حرم امام حسين (ع ) رفتيم دوست داشتم اين دفعه بهت  غذاي گرم بدم...ديگه خجالت مي كشيدم كه نتونم كمترين خواسته ات را برآورده كنم .كنار باب ضيف جمعيتي در صفوف منظم نشسته بودند دوصف خانم ها و دوصف آقايان.

 جلوتر رفتم و گفتم براي بچه ام غذا مي خوام آقاي قدبلندي  كه هيكلي درشت داشت و به زبان فارسي مسلط بود گفت:" نه تنها براي بچه ات بلكه براي خودت هم مي توني غذا داشته باشي فقط پاسپورت هايت را آورده اي"؟ .گفتم بله .گفت:" برو توي صف" ..گفتم فكر مي كنين به ما غذا مي رسه ...گفت: "حتما"...مونده بودم كه چرا پاسپورت حتما بايد همراهمان باشد..وقتي توي صف نشستيم خانمي مي گفت: "به پاسپورت نگاه مي كنن تا ببينن قبلا غذا نگرفته باشي ".گفتم: غذا چه ربطي به پاسپورت داره گفت: "اعتبار پاسپورت ها 5 ساله هست اگه توي اين سال ها غذا گرفته باشي فرقي هم نمي كند دوسال پيش باشد يا ديروز ديگر بهت غذا نمي دهند .چون به هنگام دادن بن توي پاسپورت يه مهر مي زنن" .....وقتي اين حرف ها را مي شنيدم خيلي ناراحت شدم....خدايا اگه اين ها مسلمانند پس چرا با ما اين طوري رفتار مي كنند مگه خادمين حرم حضرت امام رضا (ع) هم همين رفتار را با غير ايراني ها مخصوصا عراقي ها مي كنن.... من فقط يه بار غذاي حضرتي امام رضا را خوردم اونم مال زماني بود كه بچه مدرسه اي بودم...

بعد از مدتي مرد چهارشانه اي آمد و از صف مردها ،   پاسپورت ها را ورانداز مي كرد و به بعضي بن مي داد  البته به خيلي ها هم نداد تا اينكه نوبت خانم ها شد  و به يكي داد و به يكي نداد و مارا هم اصلا نديد خيلي بهم بر خورد...اين ديگه چه روشي هست مگر چند نفر هستيم كه با ما اين طوري رفتار مي كنن.بلند شدم از دست خودم اعصابم ناراحت بود..از اينكه قول خوردم و از دست اعراب طلب غذا كرده بودم....خدايا جد در جد اين ها امامان مارا شهيد كرده بودن...چطور از آنها توقع داشتم كه به من غذا بدن...كساني كه امام خود را تشنه شهيد مي كنن چطور با زائرانش خوب رفتار مي كنن ....ناراحت بودم رومو كردم به سمت حرم امام حسين و گفتم كاش به جاي اينكه يكي دوساعت بي بركت توي صحنت نشستم حداقل همتي كرده بودم و يه زيارت عاشورا مي خوندم....برگشتيم به سمت هتل گل پسري بيدار شده بود و صبحانه مي خواست همسري علت تاخير را پرسيد و از سير تا پياز ماجرا را براش تعريف كردم....بگذريم بماند كه شنيدم چندتا اصفهاني همين غذاي حضرتي را كه شامل يك پرس چلومرغ به همراه سوپ و سالاد و ماست بود به قيمت 50 هزارتومان خريده بودند براي شفاء .....به نظرم اين غذا از حرام هم حرام تر بود.....

اي كاش ما هم مي تونستيم با اونها همچنين رفتاري را مي كرديم....به نظرت اگه اين كار را مي كرديم پس چه فرقي با اونا داشتيم؟!....

(اشتباه نكنين اينجا مشهد خودمونه )

بزرگترين سفره افطاري جهان در حرم مطهر امام رضا(ع)

غذاي حضرتي در مشهد

 

مادر ساعت: 13:20

تبصره:- درسته كه عراق حداقل 50 سال عقب تر از ايران خودمونه  اما باور كنيد از سرعت بالاي اينترنت برخورداره....

- با وجودي كه هميشه  آويزان حرم امام رضا هستم.....خداراشكر سالي دوبار زائرشم ...اما فقط يه بار فقط يه بار غذاي حضرتي خوردم.....اونم به از ما بهترون مي رسه ..اصلا نمي خواستم مقايسه كنم ...مقايسه ام به برخوردهامون  بود...اينكه ما غريبه پرستيم...و به قول مامان كوثر جوني (مرده پرستيم ).به خودمون نديم ...ديگران برامون ارجحيت داره..

-

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان ساجده
7 اردیبهشت 92 13:47
سلام عزیزم متین تو جشنواره آتلیه سها شرکت کرده اگه لطف کنید و به وبش بیاید و به آدرسی که هست برید و بهش رای بدید ممنون میشم در ضمن اگه به کوچولوی دیگه ای رای داده باشید بازم میتونید رای بدید


عزيز گلم راي دادم
مادر کوثر
7 اردیبهشت 92 13:52


عجب ماجراهایی

عجب برخوردی

چه تفکراتی

چه برداشتی

همش تامل برانگیزه

ولی مامانی شما تا حالا چند بار از غذای حرم امام رضا خوردی؟؟ یا چندبار سر این سفره که عکسشو گذاشتی نشستی؟؟؟

ما سه تا ماه مبارک امام رضا بودیم و دریغ از دانه ای خرما برای افطار

اینهمه رفتیم مشهد و دریغ از یک بار غذای حرم

ولی خب هیچوقت هم شکایتی نکردیم و جنبه مثبتش رو دیدیم. هرچند که شنیدیم غذای حرم به عده ای از ما بهتران خیلی هم راحت میرسه

از این بحثا همه جا هست

کاش با این فرصت کم و غنیمتی که در دست داری کمی بیشتر از حرم و زیارت و اون حال و هوا مینوشتی

جا برای شکایت همیشه هست




عزيز دلم من اين مطالب را اونجا ننوشتم ...اينجا اونچه را كه دلم را به رنج آورده نوشتم....اونجا فقط حرم و عشق ...حتي از تاج سر هم عكس ننداختم....قبول دارم توي مشهد خودمون هم همين طوريه....فقط خواستم بگم ...ما غريبه پرستيم اگه تبصره دوم را خواندي بودي متوجه منظورم مي شدي....نشد كه رفيق نيمه بشي...بازم مطلب مي ذارم و آخرين پست حتما به خواسته شما مي رسم...عزيزم دوستت دارم...
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
7 اردیبهشت 92 13:57
عجـــــــــــــــــــب ...!!!

واقعا آدم می مونه چی بگه؟!!!
از یه طرف میگیم بخاطر شلوغی و این ها شاید مجبور باشن این کار رو بکنن، از طرفی دیگه هم که ....

اصلا بیخیال ...

حرم امام رضا (ع) خودمون رو عـــــــشق است

خیلی قشنگ توصیف کرده بودین و در آخر هم نتیجه گیری...


عزيزم .....من فقط اون چه را ديدم نوشتم....
مامان تسنيم سادات
7 اردیبهشت 92 14:51
وااااااا......!!!!! چه حرفا .....!!!!
توى پاسپورت مهر چى مى زنند ؟؟
نمى دونم چى بگم از اين كارشون كه اين جورى گزينشى انتخاب كردن ....!! خوب اگه غذاشون كمه به نوبت از جلوى صف شروع كنن به دادن غذا تا هر وقت كه تموم شد بگن تموم شده ... نه اين جورى جدا كنند
البته بگما اين عراقى ها يك كاراى عجيب و قريبى مى كننكه شاخ روى سر آدم سبز ميشه
بيچاره ها تقصيرى هم شايد خيلى نداشته باشند ضعف مديريتى دارند . يعنى اصلا بلد نيستند
وقتى سالها يك ديكتاتورى مثل صدام بالاى سرشون بوده نميشه خيلى ازشون انتظار داشت تازه اين كه خوبه اون اوايل بعد از رفتن صدام يك چيزايى از اينا مى ديديم كه خشكمون مى زد ما ....
نمى شه اين جورى گفت اينا هم شيعه هستن اينا كه اماماى ما رو نكشتن اتفاقا شيعه هاشون شايد از ما هم غيرتى تر باشن
هر جايى بالاخره يه ايرادايى هست هيچ جا بى مشكل نيست من پنج ، شش بار عراق رفتم هر كدوم هم دو ، سه هفته اى خيلى چيزا اونجا ديدم
مهم زيارته كه حس خوبى به آدم مى ده ايشالله بازم قسمتتون بشه كه بريد زيارت

عزيزم ..قبول دارم...اما باور كن...اينها نفرين شده خود حضرت علي (ع) هستن....بعله شيعه هم دارن....بدتر از خودمون...كه اصلا ديده نمي شن..اما من منظورم چيز ديگه اي بود...اينكه رفتارشون غيرانسانيه ...
مامان محمد
7 اردیبهشت 92 15:12
چه ماجرایی داشتید زهره جون...وای به حال عراقیا و وای به حال اونایی که یه همچین رفتارایی دارن...
همه چی رو خییییییییییلی واضح گفتی عزیزم...ممنون ازت.


مادر کوثر
7 اردیبهشت 92 15:25


مامانی به غریبه پرست، مرده پرست هم اضافه کن!




حتما به نكته خوبي اشاره كردي...
مادر کوثر
7 اردیبهشت 92 15:29
آی کلک تبصره دوم رو که تازه اضافه کردی


عزيز توي متن همين را آورده بودم....اما به خاطر نوع نگاهتون مجبور شدم توي تبصره بيارم
زهرا(✿◠‿◠)
7 اردیبهشت 92 15:44
پستت جالب و خوندنی بود عزیزم........و جالب تر کامنت ها و دیدگاه هایی که واست گذاشتن!


هم حرف شما درسته......هم حرف اونا.....
می دونم که دلت پر بوده وقتی داشتی می نوشتی.....
از نوشته هات درکت کردم!
الان آروم تری ؟

راستی...............بازم زیارت قبول و توفیق زیارت چند باره.....

عزيز دلم چقدر ماهي نگو كه دوست مايي
مادر کوثر
7 اردیبهشت 92 15:48
ok ....ok .... ok....

ما تسلیمیم

هر آنچه شما بفرمایید صحیح است



با اون نيشخندي كه تو گذاشتي موندم قسم روباه را باور كنم يا دم خروس را؟
سپیده از وبلاگ "کودک من"
7 اردیبهشت 92 23:56
سلام خانمی. وای ای کاش منم اونجا بودم. شهرتون رو نگفتید


عزيزم مي يام
یاس
8 اردیبهشت 92 2:46
عزیزم اول زیارتتون قبول باشه.
...
اینجور رفتارا همیشه همه جا هست عزیزم.سخت بود میدونم.منم خیلی شنیدم که اونجا با ایرانیا اصلا خوب رفتار نمیکنن.
چی بگم.
دوستتون دارم.پسر ناز و فهمیدمون رو ببوس مامانی


ممنون انشاء الله قسمت شما ها هم بشه
یاس
8 اردیبهشت 92 2:47
راستی با تاخیر روزشو بهش تبریک بگو.شیر مرد کوچولو رو


ممنون خانومي شما به ما خيلي لطف دارين
عمو محیط بان
8 اردیبهشت 92 9:45
سلام
دیگه پیش میاد ناراحت نشید اونا هم تو موقعیتی نیستند که بخوان قشنگ پذیرایی کنند
عرب و فارس هم نداره هم جا دیگه خوب و بدهستش
مشهد خودمون هفته ای یه بار میرفتیم روزی نبود که از دست ---و---ناراحت نشیم از کشوری که دوقرن جنگ و درگیری داشته نباید زیاد انتظار داشت.
موفق باشید باآرزوی سلامتی واسه سیدبزرگوار



سلام ممنون از اينكه وقت گذاشتين....كاملا حق با شماست..
مامان سونیا
9 اردیبهشت 92 7:50
به هر حال پیش میاد خوب عرف اونها با ما فرق داره مهم زیارت سرور و سالار شهیدان که حسرتش رو دل خیلی ها مثل من سالهای سال که مونده و شما رفتی اونم چند بار پس دلگیر نشو از این رفتارها اونها مسلم بن عقیل رو ازبالای دارالعماره پرت کردند پائین و امام حسین رو تنها گذاشتند اگر خیرو برکتی در وجودشون بود تاریخ شیعه اینچنین نبود حالا هم ازشون توقعی به جز این رفتارهای غیر متعارف نمیشه داشت

عزيزم دعا مي كنم هرچه زودتر خانوادگي به پابوسش برين...واقعا مهم زيارته فقط خواستم از وضعيت عراق و رفتاراشون بنويسم كه خاطره بمونه