سید محمد سپهرسید محمد سپهر، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 17 روز سن داره
سپیده زهرا السادات سپیده زهرا السادات ، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

تاج سر مامان

محمد سپهر در باغ پرندگان لويزان!

1392/2/29 17:39
2,977 بازدید
اشتراک گذاری

چند وقتي بود كه  مي خواستيم ببريمت باغ پرندگان ولي فرصت نمي شد، جمعه بهترين بهونه بود كه بعد از خوردن صبحانه راهي بشيم. گفتم ماماني بلند شو گفتي:يه كم پويا نمايي ببينم بعد .

يه كم پويا نمايي شما شد ساعت 11 صبح .بازور راهيت كردم...در حاليكه تلويزيون را خاموش مي كردم گفتي: مامان مگه تو آن شرلي را دوست نداشتي.گفتم :چرا عزيزم ولي الان بايد بريم دير مي شه ها.....

باغ پرندگان درست روبروي خونمونه..براي همين  فقط چند تا كيك ، يه آب ميوه ، آب و مقداري بادام زميني برداشتم ......سمت چپ  پاركينك  با ون بازديد كنندگان را به سمت درب اصلي باغ مي بردند.

جالب بود در محوطه اي كه 5 برابر باغ پرندگان اصفهان بود ، مجموعه اي اززيباترين پرندگان را جمع آوري كرده بودند.فضايي بكر در دل طبيعت!

معمولا كمتر كسي از فضاي پارك جنگلي لويزان استفاده مي كرد چون محيطي توام با وحشت بود .ما كه كمتر به جنگل مي رفتيم ...چون دائم صداي تيراندازي مي آمد يا شاهد صحنه هايي چون زورگويي و آدم هاي معتاد بودي.

به همسري گفتم :قاليباف فكر قشنگي داشته كه توانسته  اين محيط را تبديل به باغي زيبا و قابل استفاده براي مردم كند.باغي كه در عرض 5 سال ساخته شده است وفعلا فاز اول آن راه اندازي شده است.آن طرف باغ نيز محيطي را براي تفريح بچه ها گذاشته بودند.تو هم دلت تاب مي خواست اونم چه تابي!

كاش منم بچه بودم و لذت اين تاب بازي را مي چشيدم. از بين انواع و اقسام طوطي ها ، فنچ ها ، كبوترها كه به انواع جارچي ، تزئيني ، نامه رسان، پاپر ، مرغ و خروس هاي لاري و مينياتوري ، پليكان ، درنا ،اردك ، مرغابي ،غاز ،فلامينگو ،قو ، طاووس ،شتر مرغ ، بوقلمون،قرقاول ،كبك ،بلدرچين ،كركس،عقاب،قرقي ،شاهين ،جغد من عاشق قوي سياه شدم و شما قوي سفيد وبابا عاشق طوطي سر طلايي!

بماند قفسه هر پرنده اي را كه مي ديدي مي گفتي:مامان بخون ببينم مال كجاست؟ووقتي مي شنيدي مال آفريقاست لبخندي مي زدي و مي گفتي :مامان حتما بريم آفريقا ومنم بهت قول مي دادم كه اگه قلك خرگوشي ات را پر پول كني با پولهاش مي تونيم بليط آفريقا بگيريم.

البته اينكه تو عاشق سفر به آفريقا شدي به خاطر كارتون" ببر  دم درازه" كه از شبكه پويا نمايي پخش مي شه . فكر كنم يه چهار ساعتي توي باغ بوديم وقتي مي خواستيم برگرديم اشكت گوشه مشكت شده بود كه باز بمونيم من هنوز عباق ها(عقاب)  را نديدم.قول دادم كه اين دفعه  سالاد الويه درست مي كنم و با يه فلاكس چاي و يه هندوانه قرمز از صبح زود در باغيم .ببينيم كي رو حرفش مي مونه ؟!

محمد سپهر در جزيزه لاك پشت ها:

باغ پرندگان

مابقي عكس ها را در ادامه مطلب ببينيد:

مادر ساعت 14:47

داشت يادم مي رفت باغ  را به جزيزه هاي مختلفي تقسيم كرده بودند و براي هر كدام اسمي را انتخاب كرده بودند.مثل جزيزه مينو، جزيره قورباغه و....

محمد سپهر و...

باغ پرندگان

 مي دونم كه چقدر دلت مي خواست دنبال يه قرقاول بدوي يا پرهاي اردكي را ناز كني...ولي بايد رفتار با پرندگان را مي آموختي..بماند كه خيلي از بزرگترها به خاطر اينكه نفري 4 هزارتومان  پول بليط داده بودند..گلهاي طرد و شكننده را زير كفش هايشان له مي كردند...البته از بچه هاي بالاي 5 سال بليط

مي گرفتند و خوشبختانه اين تخفيف شامل حال شما شد.

البته خيلي ها هم به خاطر تهيه بليط غر غر مي كردن و كار قاليباف را به انتخابات  ربط مي دادند و.....بگذريم. من كه به همه مي گم حتما بيان و از نزديك اين باغ زيبا را ببينين.

تاج سر كنار درياچه:

باغ پرندگان

تاج سر كنار لانه مرغ و خروس ها:

باغ پرندگان

محمد سپهر و شتر مرغ هاي آفريقايي :

(مامان اين شتر مرغ هاي آفريقايي چقدر بو مي دن؟مامان مطمئني آفريقايي هستن؟)

باغ پرندگان

محمد سپهر و قوهاي سفيد:

باغ پرندگان

ومحل بازي:

باغ پرندگان

يه لحظه به من نگاه كن:

باغ پرندگان

 

محمد سپهر و تاب بازي:

تاب بازي

منم تاب:

تاب

و  مار افعي:

باغ پرندگان

و يه ژست ديگه :

مار

محوطه ورودي محل بازي:

باغ پرندگان

داشت طوطي را يادم مي رفت:

باغ پرندگان

و انتهاي باغ:

باغ پرندگان

ولي دل من كنار بركه قوهاي سياه گير كرده....

باغ پرندگان


 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (31)

ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
29 اردیبهشت 92 15:38


چـــــــــــــــــــــــــــــــــــقدر باصفا و زیبا.


چقدر زود آمدي غافلگيرم كردي...
ღ تـــــــــــک خاله کوثر جونی ღ
29 اردیبهشت 92 15:45


وقتی من اینجا بودم، شما هم اونجا بودی ...

دل به دل راه داره خانومی


عزيزم چي مي شد بگي شما هم اونجا هستي
سپیده از وبلاگ "کودک من"
29 اردیبهشت 92 15:51
عمو محیط بان
29 اردیبهشت 92 16:25
سلام
بسیار زیباست
واقعا میشه گفت خاطرات سیدارزش دیدن و خوندن داره (از همه مهمتر نوشتهاتون محیط زیستی هم هستش )
تو اولین فرصت بعد امتحانات ترم یه سری به باغ پرندگان میزنم تعریفشو از همه شنیدم.
شادو سلامت باشید


ممنون از اينكه مطالب مارا قابل خوندن مي دونين ..حتما تشريف بياريد..
مامان امیر مهدی
29 اردیبهشت 92 16:42
همیشه به گــــــــــــــــــــردشچه جای باصفایی جای ما خالی بود


عزيزم ...به خاطر همين زياد عكس گذاشتم تا صفا كنين...واقعا جاتون خالي
مامان تسنيم سادات
29 اردیبهشت 92 21:06
خيلى تعريفشو شنيده بودم
قشنگ بود . ايشالله اگه بشه يه روز بريم
اون طوطيه توى قفس نبود؟


پس حتما بيان نه عزيزم توي قفس نبود...
یاس
29 اردیبهشت 92 22:12
سلام مامان گلم. سلام محمد سپهر جونم

مامانی مرسی از اینکه اینقدر قشنگ همه جا رو توصیف کردی. منکه فکر کردم واقعا اونجا هستم. خوشحالم که به محمد سپهر گل خوش گذشته. همیشه به شادی و گردش.
وااای واقعا آدم هوس تاب میکنه. چقدر جالب بود عزیزم.


عزيزم ...
عمو روحانی
29 اردیبهشت 92 22:27
همیشه خوش باشید. ممنون از شما


ممنون از دعاي خيرتون
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
29 اردیبهشت 92 23:05
چه جای زیبا و باصفایی.واقعا ارزش رفتن داره.باید یه سر بریم حتما.
گل پسرمون مثل همیشه زیبا و دوست داشتنی بود.با اون ژستای خوشگلش


تشريف بياريد خوشحال مي شيم
سپیده از وبلاگ "کودک من"
30 اردیبهشت 92 0:14
سلام. لینکی که می خواین دانلود کنید رو برام بزارید.


چشم عزيزم
سارهــــــــ .✿
30 اردیبهشت 92 0:28
چه عکسای خوشگلی
چه پسمل خوشگل و خوش تیپی
همیشه خوش باشید


ممنون عزيز دلم
مامان مهرزاد جان
30 اردیبهشت 92 8:31
به به چه آقا پسری ان شاله خوش باشید همیشه


ممنون عزيز دلم
تازه وارد
30 اردیبهشت 92 8:42
من باغ پرندگان اصفهان نیومدم....
نمیدونم چرا قسمت نمیشه...
اما کیش رفتیم
ولی اونجا قوی سیاه نداشت


ولي حتما باغ پرندگان لويزان بيان اينجا قوي سياه داره....
آيسان مامان ماهان
30 اردیبهشت 92 8:43
ماااااااااااااااماني سيد محمد سپهر پس شمام برا حلواي ما دندون تيز كردين..چه دوستان با حالي دارم خداييش نميدونم بخندم يا قهر باشم...


عزيزم دوست داري بخند دوست داري گريه كن!
آيسان مامان ماهان
30 اردیبهشت 92 8:47
محمد سپهر جونم انشالله با حقوق خودت كه كارمند كوچولويي يه سفر خوب با مامان بابايي برات جور ميشه و ميرين آفريقا خوش ميگذره..اي به فدات كه عباق ها رو نديدي ..ايندفعه ماماني خانم كه سالاد الويه درست كرد انشالله ماروهم خبر ميكنه با هم ميريم عباق ميبينيم عزيز دلم باشه..مامان خانمي آپم با پيشواز روز مرد ،برا فردام ليست خريد داريم منتظرتم


نه خودم مي برمش آفريقاي جنوبي تا ببر ببينه، شتر مرغ بوگندو ببينه و....
مامان سونیا
30 اردیبهشت 92 9:31
همیشه به تفریح خیلی جای قشنگیه می ارزه که یک روز تعطیل رو انجا باشی و لذت ببری
عکسای قشنگی بود از دیدندشون لذت بردم


ممنون عزيز دلم خوشحالم كه لذت بردي
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
30 اردیبهشت 92 11:01
منظورم این بود که، وقتی شما تو وبلاگ من بودی، من تو وبلاگ شما بودم. آخه نوشته بودین، چقدر زود اومدی کامنت نوشتی، من هم اونجوری گفتم.

باغ پرندگان که تاحالا نرفتم.


امان امان امان .....مارا به بي راهه فرستادي !
مامان نیایش
30 اردیبهشت 92 11:01
سلام عزیزم به به ممنون که منو هم دعوت کردی به این باغ قشنگ دیدم همه عکس های قشنگت رو خیلی جای با صفایی به نظر میرسه همیشه خوش باشی


عزيزم همه چيز را قشنگ مي بيني.
آيسان مامان ماهان
30 اردیبهشت 92 11:21
اي جونم مامان محمد سپهر جونم ،، چلا تو لو خدا با من لج افتادي مگه من گناه ندالممممممممممممممممممممم...
بعدشم با ما راه بيا عزيزم آقايون ميشنون خوشحال ميشنا ..اينا همش بهونس برا كادو نگرفتن برا آقايون وگرنه گروني كجا بود؟؟اصن داريم همچين چيزي؟؟


وايييييييييييييييييييي ولي من تصميم گرفتم حتما يه چيزي بخرم تا روي زناني كه زيرپوش و جوراب سولاخ ميخرن كم كنم.
مامان بیتا
30 اردیبهشت 92 12:01
خیلی زیبا بود عزیزم
همیشه به گردش باشید



ممنون عزيز دلم
مادر کوثر
30 اردیبهشت 92 13:26


سلام سلام

چه جای خوبی

اتفاقا ما هم قصد اریم حتما یه روز بیایم اونجا


خيلي كار خوبي مي كنين.
مامان نیایش
30 اردیبهشت 92 18:06
آپم


مي يام.
محيا كوچولو
30 اردیبهشت 92 22:48
خيلي جاي قشنگي بود ولي به باغ پرندگان اصفهان نميرسه خاله جوني


اصلانم اينطور نيست عزيزم....باغ پرنده هاي لويزان قشنگتره...
محمد
31 اردیبهشت 92 8:23
واقعا زیباست .
همیشه به شادی وگردش


ممنون از لطفتون
آيسان مامان ماهان
31 اردیبهشت 92 9:48
سلام دوست خوبم ،خودت و گل پسرت خوبيد انشالله،، الوده وفا با ليست خريد هديه روز مرد آپم و منتظر نظرات حتما بيا گلم ،اين گلم هديه برا شما _█████____████
___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█



دستتون درد نكنه عجب گل خوشبويي !
عمو محیط بان
31 اردیبهشت 92 11:25
سلام روز پدر رو پیشاپیش به امام زمان (عج)،خونواده محترم سادات و سید عزیز تبریک میگم



ممنون آقايي
ثمین
31 اردیبهشت 92 13:56
سلام گلم
اگه بدونی چقدر دلم براتون تنگ شده........
عزیز گفته بودین نمیتونید دانلود کنید براتون آموزش دانلود رو گزاشتم
امیدوارم مشکل حل بشه!


گلم من كه حسابي دلتنگممممممممممممممممممممم.
زهرا(✿◠‿◠)
31 اردیبهشت 92 19:36
پستت خیلی قشنگ بود عزیزم...
با اون عکس های فوق العاده...
چه ژست هایی هم گرفته گل پسری!


ممنون از ديدگاه قشنگت
ارین و مامانش
1 خرداد 92 15:12
شاید ما هم فردا بریم


عزيزم خوش مي گذره...
مامان محمد
7 خرداد 92 21:49
واااااااااااای زهره جوووووووووووون عجب جایی رفتین
خیییییییییییییییلی قشنگه جاش...توی همه عکسام محمد سپهر خیلی قشنگ شده...ژستاشوووووووووووو...
مخصوصا اون عکسی که روی مار سواره...محمد سپهر نترسیدی خالهههههههههههههه...


عزيزم كاش شما هم اينجا بودين با هم مي رفتيم..
مریم
8 خرداد 92 0:28
سلام نازنینم ، ممنون که وبلاگ من اومدی خیلی خیلی خوشحال شدم .
باشه حتما چند تا غذای بچه گانه هم میذارم .
من هر روز تصیم دارم توی وبلاگ آموزش یه غذا رو بذارم خوشحال میشم اگه دوباره بیاید.
ممنون عزیزم


سلام عزيز دلم ممنون