سید محمد سپهرسید محمد سپهر، تا این لحظه: 16 سال و 26 روز سن داره
سپیده زهرا السادات سپیده زهرا السادات ، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره

تاج سر مامان

ديشب من كه خوابيدم خواب ......

1391/8/30 13:59
1,952 بازدید
اشتراک گذاری

مي خواستم براي روز يكشنبه بيارمت برنامه "سلام كوچولو"چون شعر دويدم و دويدم به كربلا رسيدم را از حفظ بودي دوست داشتم اين شعر را بخوني تا توي ماه محرم صدات از برنامه "سلام كوچولو" پخش بشه.براي همين با گلريز هماهنك كردم كه اسمت را آفيش كنه.

يكشنبه اي بعد از نماز اومدم دنبالت.وقتي به اتاقت رسيدم به مربي ات گفتم محمد سپهر را مي خوام ببرم گفت:خوب بود مي گفتي؟گفتم درروزنگارش  نوشتم گفت:بعد از خواب بچه ها معمولا دفترهارانگاه مي كنيم البته محمد سپهر مي گفت كه مي خواد بره راديو ولي به حرف بچه ها كه نمي شه توجه كرد؟

برام اين نكته خيلي جالب بودبا خنده گل پسري را كه چشمهاش داشت گرم مي شدرا تحويل گرفتم،زود لبسهات. عوض كردم .دم مهد مامان آتوساراديدم كه دنبال بچه اش آمده بود،باهم به سمت راديو آمديم.خداراشكر سرحال و قبراق بودي وخوابت نمي اومد.وارد استوديو شديم يه سلام بلند به خانم وكيلي گفتي وروي صندلي نشستي .

به خانم وكيلي گفتم كه چه شعرهايي را مي خواهي بخوني.خانم وكيلي هم خوشحال شد.در برنامه اول اين شعر را خوندي:

          ديشب من كه خوابيدم   

ديشب من كه خوابيدم    خواب حسين وديدم

خواب امام سوم              نوراني بود و زيبا

اومردخوب خدا             مهربون و توانا

سرور كربلا بود              بهش گفتم: حسين جان

توخوب و مهربوني         تو نور چشم مائي

         توهديه خدايي

تبصره:

البته اين شعررا ديروزتوي كلاس موسيقي عمو بابك باهاتون تمرين كرده بود.اما همه اش را به خاطر

 نمي آوردي.قابل توجه كساني كه مي گن موسيقي چيز خوبي نيست.واقعا موسيقي معجزه مي كنه  .خواستي تا اسباب بازي پيانوي خونه ماماني را برات بيارم و مشغول نواختن آن شدي.بعد شعرت را مي خوندي متوجه شدم وقتي آهنگ ميزني بيت هايي كه يادت رفته را به خاطر مي آوري.من هم از فرصت استفاده كردم و آن هارا نوشتم و بعد با هم تمرين كرديم تا خوب به خاطرت بمونه.اونقدر قشنگ درذهنت نقش بست كه به عنوان اولين شعر خوندي.

 

سيد محمد سپهر در استوديوي ضبط"سلام كوچولو"

(عجب حس تملكي)!

سلام كوچولو

مابقي مطلب و عكس هارا در ادامه بخوانيد و  ببينيد:

مادر ساعت :13:39    

ديشب من كه خوابيدم خواب ......

مي خواستم براي روز يكشنبه بيارمت برنامه "سلام كوچولو"چون شعر دويدم و دويدم به كربلا رسيدم را از حفظ بودي دوست داشتم اين شعر را بخوني تا توي ماه محرم صدات از برنامه "سلام كوچولو" پخش بشه.براي همين با گلريز هماهنك كردم كه اسمت را آفيش كنه.

يكشنبه اي بعد از نماز اومدم دنبالت.وقتي به اتاقت رسيدم به مربي ات گفتم محمد سپهر را مي خوام ببرم گفت:خوب بود مي گفتي؟گفتم درروزنگارش  نوشتم گفت:بعد از خواب بچه ها معمولا دفترهارانگاه مي كنيم البته محمد سپهر مي گفت كه مي خواد بره راديو ولي به حرف بچه ها كه نمي شه توجه كرد؟

برام اين نكته خيلي جالب بودبا خنده گل پسري را كه چشمهاش داشت گرم مي شدرا تحويل گرفتم،زود لبسهات. عوض كردم .دم مهد مامان آتوساراديدم كه دنبال بچه اش آمده بود،باهم به سمت راديو آمديم.خداراشكر سرحال و قبراق بودي وخوابت نمي اومد.وارد استوديو شديم يه سلام بلند به خانم وكيلي گفتي وروي صندلي نشستي .

به خانم وكيلي گفتم كه چه شعرهايي را مي خواهي بخوني.خانم وكيلي هم خوشحال شد.در برنامه اول اين شعر را خوندي:

          ديشب من كه خوابيدم   

ديشب من كه خوابيدم    خواب حسين وديدم

خواب امام سوم              نوراني بود و زيبا

اومردخوب خدا             مهربون و توانا

سرور كربلا بود              بهش گفتم: حسين جان

توخوب و مهربوني         تو نور چشم مائي

         توهديه خدايي

تبصره:

البته اين شعررا ديروزتوي كلاس موسيقي عمو بابك باهاتون تمرين كرده بود.اما همه اش را به خاطر

 نمي آوردي.قابل توجه كساني كه مي گن موسيقي چيز خوبي نيست.واقعا موسيقي معجزه مي كنه  .خواستي تا اسباب بازي پيانوي خونه ماماني را برات بيارم و مشغول نواختن آن شدي.بعد شعرت را مي خوندي متوجه شدم وقتي آهنگ ميزني بيت هايي كه يادت رفته را به خاطر مي آوري.من هم از فرصت استفاده كردم و آن هارا نوشتم و بعد با هم تمرين كرديم تا خوب به خاطرت بمونه.اونقدر قشنگ درذهنت نقش بست كه به عنوان اولين شعر خوندي.

شعر دومي كه خوندي، اين بود:

دویدم دویدم                       به کربلا رسیدم

کنار چشمه  آب                  یک مشک خالی دیدم

مشک ُ دادم به چشمه        چشمه به من اشک داد

اشکُ  دادم به زمین           زمین به من لاله داد

لاله به رنگ خونه               تو گوش من می خونه

حسین حسین حسین جان     حسین حسین حسین جان

وقتي خانم وكيلي ازت پرسيد؟چه كسي اين شعررا بهت يادداده با خنده گفتي: دخترخاله ام يادداده.

در برنامه بعدي شعر :

                    پائيز   پائيز   پائيزه

پائيز   پائيز   پائيزه               برگ درخت مي ريزه

پائيز چقدر قشنگه              همه جاش رنگارنگه

            مهر و آبان و آذر از راه رسيد

           آي بچه ها باد پائيزي وزيد

          برگ درختا قهوه اي ، زرد،نارنجي

        ميوه هاي توي سبد، سيب ، نارنگي

را خوندي.چندتا برنامه هم حسابي زبون ريختي.روي هم رفته خوب شعر خوندي و نظم استوديورا به هم نريختي و خانم وكيلي ازت راضي بود.قربونت برم كه پسر خوبي هستي!

تبصره 1:

موضوع برنامه در خصوص "توليد ملي "بود كه تو گفتي: خانم وكيلي كفش من پاره شده آخه اون خارجيه! قبلا هم كفش بابام پاره شده بودكفش قهوه ايش اونم پاره شده.

مونده بودم كه  كجاي كفشت پاره ست كه من نديدم.خانم وكيلي گفت:خب بايد چه جنسي بخريم گفتي: جنس ايراني/بابام هم بايد كفش ايراني بخره.

تبصره2:

موضوع برنامه در خصوص رعايت حقوق  دررانندگي بود كه يهو گفتي:قبلا كه ما مي رفتيم خوانسار يه ماشين آمبولانس توي خيابان حركت مي كرد اما بابام  نكشيد كنارو نذاشت ماشين آمبولانس حركت كنه!

مونده بودم اين ديگه چه دروغ بنفشي هست كه سرهم كردي. صدابردار برنامه كلي خنديد و گفت:خوب داره زيراب باباشو مي زنه.گفتم حق داره دوهفته ست كه باباش ماموريته و حسابي دلش براي باباش تنگ شده.البته خانم وكيلي خيلي خوشش اومده بود و برنامه را ادامه داده بود و تو گفتي:من از بابام مي خوام كه اين دفعه  بكشه كنار!

قابل توجه مامانا مخصوصا مامان كوثر جونم:

 صداي سيد محمد سپهر يك روز بعد از عاشورا درست روز دوشنبه 11 محرم و 6آذرماه  در برنامه "سلام كوچولو" از ساعت 10 صبح به مدت يك ربع پخش مي شود.مابقي برنامه ها هم سه شنبه ، چهارشنبه ، شنبه و يكشنبه به ترتيب پخش مي شود.

داخل استوديو:

استوديو

پشت اتاقك شيشه اي:

استوديو

يه عكس دسته جمعي:

استوديوي ضبط برنامه

بماند كه حسابي با امير علي سر پاك كن و تراش گلاويز شده بودي، يه چندباري هم موهاي آتوسارا به هم ريخته بودي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

مامان پریسا
30 آبان 91 14:46
شعرت خیلی قشنگ بود عزیزم.
موفق باشی.


ممنون از لطفتون
خاله مرمر
30 آبان 91 15:06
ماشاالله این پسر حسابی معروف شده ها
بابایی اگه میخواد محمد سپهر بیشتر از این پته هاشو رو آب نریزه باید زودی برگرده و دیگه ماموریت نره


عزيزم واقعا بابا بايد زود برگرده
مامان امیر مهدی
30 آبان 91 15:21
شعرت خیلی خیلی زیبا بود عزیزم.
عکسهاتم که مثل همیشه قشنگ


عزيزم شما به ما لطف دارين
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
30 آبان 91 15:35
سلام دوباره
1. خوش به حال محمد سپهر جون که هر وقت اراده کنه یا تو تلویزیونه یا تو رادیو

2. شعر هات عالی بودند...خاله دوست دارم منم صدات را بشنوم ولی نمی دونم میشه یا نه ...سعی می کنم از اینترنت به این کانال رادیویی دسترسی پیدا کنم.

3. باید یک فکری به حال پدر بی نوا کرد فکر کنم تا بیایند کلی از کارهاشون رو میشه



سلام عزيزم ممنون من خودم هم خوشحال شدم محمد سپهر اين شعرهاراخوند.
واقعا بايد بابا برگرده.
مامان بیتا
30 آبان 91 17:03
آفرین به تاج سر مامانش محمدسپهرگل



ممنون گلم
♥ الهه مامان روشا جون♥
30 آبان 91 18:43
الهی قربونت برم با این شعر قشنگی که خوندی.امیدوارم همیشه سالم وموفق باشی.
زهره جون راست میگی چه احساس مالکیتی.خیلی خوشگل ژشت گرفتی خاله جون.


عزيزم خدا نكنه تازه فهميده برنامه و استوديو يعني چي؟
مامان محمد صدرا
30 آبان 91 20:29
سلام و عرض ادب. پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اهل بیت علیهم السلام و شهادت سید الشهدا و یارانش را خدمت شما تسلیت عرض می‌کنم.


ممنون من هم تسليت مي گم
مامان محمد
30 آبان 91 21:44
سلام خاله،بازم هنر نمایی،باز هم شیرین زبانی،ماشالله،انشالله خدا حفظت کنه خاله،الهی همیشه موفق و موید باشی عزیزم.
سلام زهره جون،این ایام سوچواری رو به شما دوست مهربونم تسلیت میگم...
این گل پسریت واقعا شاهکاره،خوشا به سعادتت زهره جون،من خییییییلی از این جور خونواده ها خوشم میاد و دوستشون دارم،خییییییییلی سر ذوقید،خیلی دوستتون دارم عزیزای دلم.



عزيزم سلام خيلي ازم تعريف مي كني نه بابا اين طوري هم مي گي نيست هنوز اندر خم يه كوچه ايم.
باوركن با تعريفات حسابي جون مي گيرم،عزاداري هاي شما هم قبول باشه
ستاره زمینی
30 آبان 91 21:59
سلام خانمی شعر بسیار زیبا بود.
افرین تاج سر حسابی معروف شدی ها..


عزيز دلم.............
تــــــــک خـــاله کــوثر جــونـــی
30 آبان 91 23:10
اووووووووووووووووو ...
باز هم از افتخارت آقا سید ما

مامان جون زهـــــــــــــره، واقعا هیچی کم نمیذارید واسه پسرتون... و این واقعا خوبی و مهربونی شما رو میرسونه...

سایه تون برقرار


عزيز دلم انشاء‌الله به مرادتون برسين!
مامان علي خوشتيپ
30 آبان 91 23:28
آفرين به محمدسپهر باهوش و مشهور و البته موسيقيدان
سيد كوچولو اگه امام سوم رو تو خواب ديدي سفارشه مارو خيلي پيشش بكني ها


عزيزم ديگه توي ذهنش حك شده امام حسين امام سوم ما هست!
مامان علي خوشتيپ
30 آبان 91 23:28
حيف كه من هيچوقت نميشه صداي سيد كوچولو رو بشنوم


عزيزم..............با اينترنت و ست باكس هم مي شه.
باراز سلام
30 آبان 91 23:53
سلام
درست است اره چند جا منبر دارم
یکی از شهرهای اطراف
تاقيامت اين بود دنياي ما كل ارض كربلا ماواي ما

كربلا مي آزمايد حال ما مابسان دانه او غربال ما

هردلي دارد زمين كربلا روز عاشورا درآن باشد به پا

نيك بنگر درکدامین سنگری با حسینی یا یزید کافری؟



به هر حال التماس دعا هرجا كه هستين
فریبا مامان رایین
1 آذر 91 1:50
کی گفته موسیقی بده؟! واقعا معجزه می کنه، حالا اینکه یه نمونه ی کوچیک از تاثیراتشه... همیشه موفق باشی پسر گل


من هم به اين نتيجه رسيدم موسيقي خوبه
مامان علی خوشتیپ
1 آذر 91 8:23
شماره نمایندگی قالبها
09121061957
09391933420با این یکی تماس بگیری بهتره


دستت درد نكنه ..............
مامان یکتا
1 آذر 91 8:24
افرین محمد جان خیلی قشنگ بود شعرت در ضمن دست مامانی هم درد نکنه


ممنون عزيز دلم
محمد
1 آذر 91 8:45
عزاداری هاتون قبول حق
التماس دعا


ممنون براي شما هم قبول باشه
مادر کوثر
1 آذر 91 13:17
آفرین به این گل پسر باهوش و مامانیه فعال و مهربون


ممنون عزيز دلم
مادر کوثر
1 آذر 91 13:17
سلام دوستم
شعر خوندن کوثر همراه با شبکه پویا رو شنیدی؟
بیا منتظریم عزیزم


حتما عزيزم فكر كنم شعر اذان را مي خونه.
عموی محیط بان
1 آذر 91 14:54
سلام یه سری تحقیقاتی درمورد موسیقی(طبیعت-دستگاه) و تاثیرات مثبت و منفی اون انجام دادم و اما اینکه با موسیقی برخی چیزها دوباره تو ذهن کد خونی میشه دلیلی بر مفید بودن قطعی اون نیست این موضوع در مورد هر صدا و تصویرو... صدق میکنه
البته هیچ صدایی رو نمیشه بهتر از صدای طبیعت دونست(ابشار.پرندگان.صدای حرکت برگهاو...)
خوب شما میتونید تحقیق کنید و درمورد تاثیر موسیقی بر بدن و ذهن از دیدگاه نظرات مخالف و موافق جویا بشین .
این هم خیلی عالیه که سید مقید به اصول مذهبیه
"البته ببخشید زیادی فضولی کردم"


خوشحال مي شم تحقيقتون را برام مي گذاشتين........
عموی محیط بان
1 آذر 91 15:01
سلام

خیلی عالیه که سید ما عاشقه امام حسینه.
البته درمورد موسیقی (طبیعت -دستگاه مصنوع)خودم تحقیقاتی رو انجام دادم و به نتیجه هم رسیدم اما اینکه باموسیقی یکسری رویدادها تو ذهن ادم کد خونی میشه نشون دهنده مفید بودن حتمی موسیقی نیست این موضوع درمورد صداهای دیگه تصاویر و...نیز صادقه .میتونید تحقیقات مختصری در این مورد انجام بدین و نظرات موافق و مخالف موسیقی رو بخونید و درمورد تاثیرات مثبت و منفی اون آگاهی کامل پیدا کنید.

ببخشید اگه یکمی فضولی کردم در این مورد



ممنون كه به من پيشنهاد تحقيق مي دين حتما امتحان مي كنم.
ني ني شكلك
1 آذر 91 19:34
____________***__*_**** ___________
____________**__**_____* __________
___________***_*__*_____* _________
__________****_____**___****** ____
_________*****______**_*______** __
________*****_______**________*_**
________*****_______*_______* _____
________******_____*_______* ______
_________******____*______* _______
__________********_______* ________
__***_________**______** __________
*******__________** _______________
_*******_________* ________________
__******_________*_* ______________
___***___*_______** _______________
___________*_____*__* _____________
_______****_*___* _________________
_____******__*_** _________________
____*******___** __________________
____*****______* __________________
____**_________* __________________
_____*_________* __________________
_____________*_* __________________
______________** __________________
______________* _________________


ممنون گل قشنگي هست
مامان نيما
7 آذر 91 7:51
عزيزم شعرت عالي بود ببخشيد دير اومدم


ممنون عزيز دلم
عمه ی لارا
8 آذر 91 20:20
سلام دوست عزیز آفرین به این پسرخلاق ومادرمهربون آقا پسرت به من یه امضاندادحتمابهش بگو خاله منتظرامضاست.همیشه شادوپیروز باشید


عزيزم دوستت دارم